Cyber ubezpieczenia

Wskazówki jak rozmawiać z klientem o cyber ubezpieczeniu?

Najtrudniejszym produktem do sprzedania są zdecydowanie ubezpieczenia, oprócz oczywiście tego podstawowego jakim jest OC komunikacyjne. Je każdy musi posiadać, jeśli chce poruszać się po drodze bez problemów z prawem. Aby konsultant sprzedał ubezpieczenie, musi pobudzić wyobraźnie klienta i uświadomić mu, że warto posiadać ubezpieczenia. Ryzyko związane z jego nie posiadaniem jest tak duże, że po prostu nie opłaca się nie mieć ubezpieczenia.

Tym trudniej jest przekonać klientów do zakupu cyber ubezpieczenia. Choć często jest ono utożsamiane z ryzykiem IT i wykorzystaniem internetu, dla wielu pozostaje dość abstrakcyjne. A tak na pewno nie powinno być. Jednak, nie jest takie trudne przekonanie klienta, szczególnie przedsiębiorcę, że posiadanie cyber ubezpieczenia ma sens. Wystarczy zadać mu kilka podstawowych pytań takich jak:
1. Czy wiarygodność Państwa firmy jest ważna dla Państwa klientów?

Zdecydowanie, każdy klient odpowie, że chce być wiarygodny w oczach swoich klientów o zdobyć ich lojalność. A także chce utrzymać się jak najdłużej na rynku.

2. Czy Państwa firma przechowuje dane osobowe albo dane „wrażliwe”, które trzeba chronić?

Nie ma firmy, która nie musiałaby archiwizować danych. Bardzo często są to poufne dane. Chodzi nie tylko o imiona, nazwiska i dane teleadresowe osób fizycznych, ale także dane finansowe klientów, numery kart kredytowych, czasem dane o stanie zdrowia. Ich odpowiednie zabezpieczenie powinno być dla właściciela firmy priorytetem.

3. Czy ujawnienie danych przechowywanych przez Państwa firmę mogłoby narazić kogoś na szkodę lub stanowiłoby naruszenie prawa?

W przepisach prawa można znaleźć zapisy dotyczące zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych. Obecnie na poziomie UE ochrona danych jest regulowana Dyrektywą 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych. Każdy, kto przechowuje dane jest narażony na ryzyko naruszenia prawa, a co za tym idzie na ryzyko odpowiedzialności cywilnej i administracyjnej np. przed GIODO.

4. Czy dane posiadane lub administrowane przez Państwa firmę tworzą jej wartość, a ich utrata lub ujawnienie może stanowić szkodę?

Gospodarka we współczesnych czasach oparta jest na informacji i zdolności do jej przetwarzania. Bazy danych klientów, informacji o ich preferencjach, stanie majątkowym czy stanie zdrowia stanowią obecnie ogromną wartość ekonomiczną. Stanowią też o wartości przedsiębiorstw.

5. Czy w Państwa firmie wykorzystywany jest system informatyczny, do którego brak dostępu lub którego utrata wiarygodności może spowodować przestój lub znacząco utrudnić funkcjonowanie firmy?

Nie ma obecnie przedsiębiorstwa, które mogłoby poradzić sobie z funkcjonowaniem bez oprogramowania w komputerze. Dzięki dostępnym narzędziom, możliwe jest świadczenie wielu usług, na przykład prowadzenie sklepu internetowego.

6. Czy do promocji swoich usług lub produktów wykorzystują Państwo nowe technologie (np. media społecznościowe, stronę internetową, mailing)?

Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą, co jakiś czas wypuszcza autorskie treści, które zamieszczane są w sklepach internetowych czy na firmowych stronach. Dlatego, ponosi również za nie pełną odpowiedzialność.

7. Czy stałe zatrudnianie w Państwa firmie specjalistów w zakresie informatyki śledczej byłoby ekonomicznie nieuzasadnione?

W Polsce jest około 500 wysokiej klasy specjalistów w zakresie informatyki śledczej. Znajdują oni zatrudnienie w sektorze bankowym, a także pracują dla służb specjalnych. Przeciętny przedsiębiorca na co dzień takiego specjalisty nie potrzebuje, jednak gdy jego system zostanie zhakowany, bez profesjonalnej pomocy z zewnątrz, może nie poradzić sobie z sytuacją kryzysową.

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań będzie twierdząca, to oznacza, że klient powinien zainteresować się ofertą cyber ubezpieczenia. Dzięki niej, możliwe jest stworzenie ochrony przedsiębiorstwa m.in. na wypadek naruszenia bezpieczeństwa informacji, wycieku danych z firmy albo ataku hakerskiego. Narażone mogą być szkoły i uczelnie wyższe, szpitale i przychodnie lekarskie, sieci sklepów handlowych, sklepy internetowe, kancelarie prawne i kancelarie innych usług profesjonalnych, przedsiębiorstwa produkcyjne, firmy budowlane i developerzy, spółdzielnie, administratorzy nieruchomości, dealerzy samochodowi i zakłady usługowe, hotele itp.

Ten wpis został opublikowany w kategorii wynajem. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.